Dunia

flori de camp, sirop de zmeura, curcubee, oameni si carti

Cuvantul

In ultimul timp am avut parte doar de spectacole muzicale psihedelice. Vocea lui Costel Busuioc si carisma lui Russell McGregor mi-au stimulat si ravasit simturile.
Exista scurte momente in timpul unui spectacol cand, in ciuda ochilor larg deschisi, nu vad. Holbarea in vacuum se gaseste mascata intr-o lumina de straluc, metalica si usor albastra verzui.
Incep sa simt povesti, sa transform.
Bluza plina de paiete si forme a unei doamne m-a determinat sa-mi imaginez toate persoanele prezente in sala in fetusi. Zvarcolirea organismelor intrauterine inchipuite mi-a provocat un tremur usor.
Ochii si-au reluat functia.
Am privit, m-am imbibat psihic de muzica, de talent, de mandrie.
Mandria de a fi roman, cand l-am ascultat pe Busuioc.
Ingamfarea m-a insfacat la o lovitura de ciocan. Ciocan si nicovala, unelte ce si-au gasit intrebuintare intr-un spectacol sustinut de Ansamblul Johann Strauss.
Si eu ma deosebesc de cei obisnuiti, uneori vlaguiesc oamenii prin cuvinte. Le pot pipai, stoarce, infrumuseta, interpreta obscur.
Sunt o slujitoare a cuvantului, nu a formei gramaticale, ci a pulsului, a dilatarii criptice din cuvant.

Din categoria:Trăiri afective ale mele

6 Responses

  1. dan spune:

    Psihedelic? Busuioc? Da’ ce-a facut Doamne iarta-ma? La povesti, da, înteleg. Intâi le simti, pe urma începi sa le povestesti si când se termina (p’asta mi-ai mai spus-o si aseala!) le transformi si inventezi.
    Fii atenta, uneori poti omorâ cu un cuvânt, ba chiar cu o virgula.

  2. ddunia spune:

    @Dan

    Doamne fereste sa ajung pana acolo, sa omor cu virgula sau cuvantul!

    Busuioc, da! Vocea lui e naucitoare, se zice k e noul Pavarotti, eu confirm doar un talent. :)

  3. Dan spune:

    Povestea spune ca un rege ar fi primit o cerere de gratiere din partea unui condamnat la moarte. Mai simtitor din fire, ca marile spirite nobile care se întâlnesc undeva, a decis si a scris cu pana proprie: „Nu va muri!”. Ordonanta de urgenta regala a ajuns pe mâna cui altcuiva, a unui locotenent rau, care a pus doar o mica virgula dupa primul cuvânt. Si astfel o tânara fecioara a ramas înlacrimata…

  4. ddunia spune:

    @Dan

    Cred k politica romaneasca e plina de locotenenti rai! Profesorul meu de geografie din liceu a fost senator si de la el am aflat de „puterea” virgulei. Povestea, lauda curata, cum a schimbat el o lege datorita unei virgule. Eu il cred!

  5. Dan spune:

    Deci se poate si înteleg ca asta nu-i poveste…

  6. ddunia spune:

    @Dan

    Nu este o poveste. Cu o mica precizare, nu cred k era un locotenent rau!

Lasă un răspuns

