Dunia

flori de camp, sirop de zmeura, curcubee, oameni si carti

Zanzibar, lamentare de 400 de pagini

Mă lamentez de 400 de pagini. Am început văicăreala de la 20 de pagini. Zanzibar, de John Brunner.
Am întrebat în stânga și în dreapta, o stângă pe facebook, o dreaptă la o întâlnire cu Sorin Oncu și Cosmin Haiaș dacă a citit cineva această carte. Retroacțiunea a fost zero. La început m-am asemuit, ca cititor al acestui roman, cu un pacient în comă. Sunt pagini pe care le citesc fără să înțeleg nimic. A devenit frustrant.
Am înțeles și apreciat ideea scriitorului, dar îi reproșez suprafața. 700 de pagini pentru suprapopulare?
Citesc greu, fără poftă.
Nu renunț pentru că nu-mi place.
Pe o pagină, am găsit aceste rânduri care m-au făcut să zâmbesc, iar un zâmbet trebuie recompensat. Brunner m-a făcut să zâmbesc, iar eu îi duc cartea până la capăt.

Un mare scriitor britanic a spus cândva că dacă ar fi pus în situația de a alege între a-și trăda țara și aș trăda un prieten, speră să aibă bunul simt de a-și trăda țara.

Din categoria:Trăiri afective ale mele

6 Responses

  1. vladimir b. spune:

    subscriu la fraza transcrisă de tine! Un prieten este mai valoros decît ţara. Sau, mă rog, o ţară…oricare ar fi aceea. Un prieten nu este niciodată o abstracţiune, cum o ţară este mereu.

  2. […] vedere, în ceea ce privește explicația prieteniei, nimeni nu are cum să-l mai depășească pe John Brunner. Dar am citit în continuare și la o maximă m-am folosit și de buricele degetelor. Uneori, fără […]

Lasă un răspuns

